Forum  | Seneste nyheder | Kalender | Grejmarked | Bruger logind
Forrige | Næste
Afstemning
Antal registrerede brugere: 7365
Status: Du er ikke logget ind!
Ny bruger: Bliv oprettet som bruger
NYHEDER
Ny DK-rekordkarusse21/08/2005 00:00:00
Til DM i mede i Haderslev dam, havde jeg aftalt med Brian, at vi skulle ud og fiske karusser den efterfølgende torsdag.

Vi startede kl. tre om eftermiddagen i højt solskin og 25 graders varme, og det var lige før, at kondiskoene smeltede fast på fødderne. Brian og jeg lagde hver 3 stænger ud med metodfedere, og hjemmelavede D-rigs på kamasan wide gabe str. 10 kroge. Jeg havde fået blandet en rigtig god scopex foderblanding med sensas carrasio, der kom lige tilpas bindemiddel i, til at foderet kunne sidde på metod-feederne, og så var vi klar.

Vi sad og medefiskede med match og take-apart ved siden af, men fiskene ringede i den modsatte ende af søen, så det blev opgivet til sidst. Vi nåede dog at få nogle rigtig gode skaller inden.

Der var en del linehug fra karusserne, så vi vidste, at de var på pladserne, men de ville åbenbart ikke spise. Pluselig brokkede min ene bidmelder sig og stangspidsen stod og nøkkede blidt, jeg gav tilslag og mærkede et par små nøk, og så tog fanden ved fisken. Jeg stod og fightede et par minutter og så blev fisken meget let. Ind kom en totalt flået skalle og en 4 kilos gedde lige i hælende på den. Øv også! Der gik endnu et par timer og kl. 21 begyndte karusserne virkelig at ringe. Så kom hugget, og denne gang var der ingen tvivl. Bait-runneren kørte på fuld spade, og min 1,75 lbs. karpestang flexede temmelig voldsomt. Efter nogle minutters fight stod fisken og kørte rundt tre meter ude. Søen er temmelig klarvandet, og det var et fantastisk syn at se en kæmpe karusse med flotte farvetegninger vælte rundt derude. Brian kom med landingsnettet  og jeg nettede selv fisken. Den blev vejet på Brians digitalvægt, men jeg måtte ikke se displayet. Han sagde bare ”tillykke med det” og viste mig displayet, hvor der stod 3,160 kg. Fisken var 53 cm lang og 50 cm. i omkreds. Ny danmarksrekord og vild jubel. Vi fik lagt fisken i en sake, og ringet efter Gorm fra rekordkomiteen. Mens han var på vej gik fiskeriet helt amok. Brian mistede to gode fisk og fik en kæmpe på 3,120 kg, et kvarter før, og det havde været danmarksrekord. Jeg fik en guldkarusse på 2,890 og 45 cm, som tog et udløb på 25 m. og mistede endnu en. Inden fiskeriet døde ud fik Brian, som han selv kaldte det, ”en pjevs” på 2,4, det var lige før han røg i søen for sådan en bemærkning.

Gorm kom med en meget præcis bismervægt, så vi kunne være 100 procent sikre på den nye danmarks-rekord, og det viste sig at digitalvægten vejede 10 gram forkert…. i den rigtige retning. Bismervægten sagde 3,170 kg.

Efter en masse billeder pakkede vi sammen og tog hjem. Brian var ude igen tidligt næste morgen, og mistede endnu en fisk.

Jeg vil gerne tilmelde mine karusser på 3,170 og 2,890 til <LINK http://www.fiskecuppen.dk>Fiskecuppen</LINK>.
Flere nyheder

Send din kommentar
Der er ikke indsendt nogle kommentar

Du skal være logget ind for at indsende en kommentar