Forum  | Seneste nyheder | Kalender | Grejmarked | Bruger logind
Forrige | Næste
Afstemning
Antal registrerede brugere: 7365
Status: Du er ikke logget ind!
Ny bruger: Bliv oprettet som bruger
NYHEDER
Flotte fisk fra Thoke15/06/2005 00:00:00
Hej Mads.

Jeg Har været lidt ude efter sudere igen, for jeg var ikke helt tilfreds med den på 3 kg. Så jeg har fanget to nye d. 25 maj, som jeg gerne vil tilmelde fiskecuppen.

Morgenen startede med at jeg smed en fisk, som drønede direkte i åkanderne, lidt efter fik min kammerat Ulrik en suder på 2,85 kg. Kort efter var det min tur, og jeg lagde ud med en fisk på 3,500 kg og 57 cm. Næste fisk fik ulrik og mens han sad og fightede den krogede jeg også en fisk. Ulriks vejede 2,2 og jeg landede en på 3,125 kg og kun 52 cm. ikke helt fair, at jeg får de to største. desuden fik jeg en fisk på 2,65 til at afslutte på.

Jeg vil gerne tilmelde mine to sudere på 3,125 og 3,500 kg.

Torsdag d. 2. juni var jeg på åletur med Brian, og jeg fik en enkelt ål på 1,400 gr og 90 cm, temmelig stor ål, når man tager i betragtning, at det var en spidssnudet. Ålen vil Jeg også gerne tilmelde fiskecuppen.

Så var det blevet tid til, at fange en græskarpe til cuppen. Desværre havde jeg temmelig travlt med eksamener, så det skulle helst lykkedes i første hug. Jeg besluttede mig for, at jeg måtte finde en, som kunne guide mig til en græsser over 10 kg. Valget faldt naturligt på min gamle "lærermester" Peter Pasnow fra den gang jeg gik i 4. klasse på skolens fiskeklub, hvor han sammen med takanori lærte os at bygge stænger og vi tog på fisketure mm. Jeg ringede til Peter, og han lovede mig en græsser over ti, hvis jeg tog med ham på to overnatninger. Vi startede fredag d. 10. juni om eftermiddagen, hvor vi sammen fik sejlet tackler ud og fodret. Inden vi havde fået alle tackler ud kørte Peters første stang, vi drønede tilbage til land og Peter landede en brasen… nå ud igen og da vi kom 10 m. væk fra land kørte min ene stang, tilbage igen og lande den første græsser på 6,85. Efter en brasen mere endte vi med, at have samtlige tackler i suppen.

Fredag aften skulle jeg lige hente vand, og da jeg kom tilbage efter 7 min. stod Peter og fightede fisk på en af mine stænger, han landede en græsser på 10,4  og 89 cm.(Jeg hentede ikke mere vand på den tur). Fredag aften fik jeg yderligere en græsser på 8,3. Lørdag morgen fik Peter 2 spejl på 6 og 9 kg. og så mistede han en større en, som satte sig i et snag. selvom vi var i båden efter den. Fisken havde fortøjret sig til div. grene og det lykkedes os ikke at få den i nettet..... Lørdag kl. tre kørte min stang så igen, og inden Peter nåede at komme med nettet (vi lå 2 meter fra hinanden) kørte hans stang også. Vi landede en flot dublet på 9,3 og 10 rent. Peter fik selvfølgelig den største…typisk. Lørdag aften fik jeg en græsser mere på 7,45 jeg har åbenbart et talent for, at fange de mindste. Status lørdag aften var altså at Peter havde 2 spejl og 2 græssere over ti, og jeg havde 4 under. Lidt uheldigt fordelt....

Peter havde lidt dårlig samvittighed over, at han havde fået den på 10,4 på min stang, og han havde jo lovet, at jeg nok skulle fange en over ti kg. Som et ”plaster på såret” sagde Peter, at jeg kunne tage næste run på hans stænger. Det run kom kl. 10 søndag morgen. Fisken fightede ikke særlig meget og den så heller ikke så stor ud da Peter nettede den, men oppe på afkrogningsmåtten kunne jeg se at den havde en kæmpe vom. Vægten stoppede på 12,1. og længden var 90 cm. ny sørekord og en Super flot fisk, helt perfekt med alle skæl i behold. Efter en billedsession blev fisken sat tilbage, og lige i det samme kørte min stang. Vi landede en mindre græsser på 5-6 kg, som blev afkroget i vandet. Resten af dagen fik vi ikke noget, men man kan vel heller ikke forlange mere. Peter guidede mig til en græsser over ti, som han havde lovet og jeg tog hjemad til eksamenslæsningen, mens Peter blev en nat mere. den ekstra overnatning gav et par græssere på  7-8 kg. og en meget rogntung brasen på 4,1 kg. der kun var 61 cm. lang.... Jeg vil gerne tilmelde min græsser på 12,1 kg. til fiskecuppen.

Der kommer en tilmelding på græsseren på 9,3, når jeg får billederne fremkaldt.

Mvh. Thoke.

Som om du ikke snart har nok&nbsp;Badger-caps er der naturligvis et par stykker mere til dig&nbsp;fra <LINK www.Grejsiden.dk</LINK>" target="_blank">http://www.Grejsiden.dk>www.Grejsiden.dk</LINK> til dig for denne rapport. Du kan få dem ved at skrive til <LINK grejsiden@vhs.dk>grejsiden@vhs.dk</LINK> eller ved at ringe til 40 71 59 59
Flere nyheder

Send din kommentar
Der er ikke indsendt nogle kommentar

Du skal være logget ind for at indsende en kommentar