Forum  | Seneste nyheder | Kalender | Grejmarked | Bruger logind
Forrige | Næste
Afstemning
Antal registrerede brugere: 7365
Status: Du er ikke logget ind!
Ny bruger: Bliv oprettet som bruger
FANGSTRAPPORTER

Sted:Dronninglund Møllesø
Bemærkning
Hej!

Lørdag d. 31 juli var jeg afsted på en enkelt overnatning min kæreste. Kl. 12 ankom min kæreste og jeg til Dronninglund mølle sø. Vejret var perfekt - let skyet og næsten ingen vind, så jeg var virkelig optimistisk. Da vi have slæbt alt grejet over til vores udvalgte plads begyndt jeg hurtigt at rigge stængerne til. Da jeg have lagt de to første stænger til rette i bidmelderen, og skulle til at kaste 3. rig ud i suppen begyndte min første stang at hoppe lidt, men bidmelderen forblev tavs, 5 sekunder efter kom der 5 bip fra bidmelderen og derfor gav jeg modhug, og så var første fisk kroget. Fighten var ret dramatisk idet fisken tog nogle ret heftige udløb, men efter knap 5 minutter kunne min kæreste lande dagens første fisk, det var en skælkarpe og den vejede 4,5 kg.

Nu var turen reddet så jeg var rigtig godt tilfreds, så da 3. stang var lagt i bidmelderen kunne jeg rigtig slappe af. Derefter gik der 4-5 timer uden noget aktivitet, men omkring kl. 16 lagde jeg mærke til at der gik en del karper rundt tæt ved mine rigs. Kl. 16.57 fik jeg et screaming take på samme stang som jeg fik den første fisk på, og efter en udramatisk fight kunne min kæreste nette endnu en fik skælkarpe på 3,7 kg.

Da klokken blev 18 begyndt vi at lave aftensmad, og vi sad rigtig og hyggede, så vi tog og god tid til at spise, da klokken blev 19 kom der først en bip fra stang nr. 3 og 2 sekunder efter gik bidmelderen helt amok BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP jeg løb ned til stangen og gav et godt modhug og fisken blev kroget, men det var den ikke særlig glad for, så den hev hurtigt en del line af hjulet, og den var bare rigtig tung og rigtig stærk da jeg havde fightet den i knap 10 minutter så vi den for først gang, og til min store glæde var det en spejlkarpe. To minutter senere gled den stille ind og netkanten, og damn hvor var jeg bare lykkelig, det var min først spejlkarpe og den vejede 7 kg. rent. Derefter blev der igen lidt stille, men kl. 23 var der igen run på stang nr. 3, fiskene fightede faktisk ok, men jeg blev lidt overrasket da jeg så den for den var faktisk ret lille 2,2 kg vejede den lille skælkarpe og da jeg havde sat den ud igen gik vi i seng.

Kl. 00.57 blev vi vækket af bidmelderen på stang nr. 1, så jeg væltede ud af teltet og gav modhug, jeg havde selvfølgelig glemt alt om at få sko på, så jeg fik våde sokker, men det have jeg ikke noget imod, for fisken fightede rigtig godt, og efter knap 10 minutter kunne vi lande turens sidste fisk en fin skælkarpe på 4,7 kg.

Alle fisk huggede på 16mm flødebanan/krebsdyr boilies fra DD

Hilsen
Jesper Pedersen

Der er naturligvis en Badger-cap fra www.Grejsiden.dk til dig for denne rapport. Du kan få den ved at skrive til grejsiden@vhs.dk eller ved at ringe til 40 71 59 59

Send din kommentar
Der er ikke indsendt nogle kommentar

Du skal være logget ind for at indsende en kommentar