Forum  | Seneste nyheder | Kalender | Grejmarked | Bruger logind
Forrige | Næste
Afstemning
Antal registrerede brugere: 7365
Status: Du er ikke logget ind!
Ny bruger: Bliv oprettet som bruger
FANGSTRAPPORTER

Vægt:0.975
Længde:46
Agn:Stripper 12g
Sted:Møn, Uvlshale, ved den store træstamme
Bemærkning
Vel ankommet til sommerhuset sammen med svigerforældrene var vi hurtigt nede og kigge på kysten. Den lignede mere badestrand end havørredkyst men det skulle da prøves dernede.
Søndag morgen var Lea, Christian og jeg af sted og vi gik halvanden kilometer ned ad stranden hvor der var et mere interessant stykke kyst med lidt dybere vand tæt under land og tillokkende sten- og tangbælter inde for rækkevidde. Dette stræk var kun på ca. 200 meter så det blev grundigt fisket af. Jeg fiskede med et 12 grams stripper blink og en rød og hvid rejeimitation monteret som ophænger. Nu er jeg jo ikke den store kysthaj men jeg havde god tiltro til at stripperblinket nok skulle lokke en havørred til at hugge. Vi fiskede hele området af uden at mærke noget men lige på det sidste stykke tror jeg at der var en havørred efter blinket. Jeg kunne godt nok se det på vej ind mod mig men da jeg trak det op af vandet kom der en stor hvirvel lige bagved blinket. Ærgerligt at den ikke huggede! Der var næsten havblik og da solen efterhånden kom op på himlen tog vi hjem.
Næste morgen gik Christian og jeg igen hele vejen ned til stykket og kunne konstatere at vinden var vendt. Der rullede bølger ind mod land og der var noget mere vand end dagen før. Det lignede altså mere et kyststræk der kunne holde havørreder end det gjorde dagen før. Vi gik ned til en karakteristisk træstamme og startede fiskeriet der. Pga. den høje vandstand kunne jeg fiske stripperen varieret og langsomt. I 5. kast fik jeg et hårdt hug ca. 10 meter ude og jeg gav instinktivt modhug. Den sad der! Med bange anelser (jeg havde stadig billedet af fars mistede Albue havørred i hovedet!) fik jeg fisken op i overfladen og den lignede umiddelbart en undermåler. Straks da den var i overfladen hoppede den halvt ud af vandet to gange, svømmede tættere på land og hoppede to gange til. Det måtte den gerne holde op med! Heldigvis faldt den til ro og så nu træt ud da den viste siden i overfladen. Jeg udnyttede med det samme dens træthedstegn og kanede den op med næste bølge. Det gik ikke helt som planlagt da ørreden landede på siden men både jeg og Christian var hurtigt over den og gelejdede den længere op på land. Fedt nok! Klart en bonusfisk jeg ikke havde regnet med og en god indikation på at når vi i denne sæson skal fiske på nye steder så skal vi nok få resultater hvis vi knokler for dem. Den flotte havørred vejede 975g og 46 cm. Dejlig fornemmelse at skulle holde den hele vejen hjem til sommerhuset!

Send din kommentar
morten schultz
dejlig rapport og fin lille agn fisk du har fået dig der ;)
Jesper Pedersen
Hej Jepper, flot lille havørred - tillykke med den.

Har du tænkt dig at smide medegrejet på hylden og blive kystfisker på fuld tid? ;)
Raymond Holm
Tillykke med fisken.
God fangstrapport. Sådan!
Nicolai Ulrik Hansen
Ja, god rapport. Fine mærker den har på bugen efter de støvler du måtte bruge for at tvinge den over 40 :-D
morten schultz
@nicolai..

HAHAHAHHAHAHAHAH
Jeppe Højrup
Jesper: Nej!! Er du da helt gal?:) Men et eller andet skal man jo fordrive tiden med i februar måned...

Nico: Jeg fik vist ikke skrevet ind i rapporten at vi brugte resten af turen til at stå at hive i hver sin ende af fisken. Det er ikke så svært at strække en havbasse over de 40 cm;)

Du skal være logget ind for at indsende en kommentar