Forum  | Seneste nyheder | Kalender | Grejmarked | Bruger logind
Forrige | Næste
Afstemning
Antal registrerede brugere: 7365
Status: Du er ikke logget ind!
Ny bruger: Bliv oprettet som bruger
ARTIKLER

Indtast søgeord:Gem søgeord

Artikler ialt: 147
Min personlige rekord
Indsendt af:
Dato:21-11-2005

Morten Hermansen fik et vidunder i ikke mindre end -8 grader

Lørdag d. 25-03-01 var jeg taget med min fiskekammerat Asbjørn ud på årets andet sats. Vi sad i bilen ved vores bestemmelses sted og fik den sidste vejrmelding, den lød på nattefrost, sne og mellem -8 og -10 grader.

Faktisk havde jeg selv dømt det til en nul tur, men vi havde købt en halv flaske whisky til lommelærken. Da vi havde rigget til og havde fodret meget sparsomt op med vores ny-indkøbte Mosella frutti boilies, var det eneste vi så frem til et nip af lommelærken, men når man selv har problemer med at åbne en lommelærke, så er det F....... koldt.

Klokken blev hen omkring 22 tiden, da der kom en dejlig lang hyletone fra min bidmelder og så spredte panikken sig, for midt i mit skift til endnu et par thermo sokker vælger bidmelderen sin melden. Her sad jeg med 2 par thermo sokker, ingen sko og en baitrunner der truede med at løbe løbsk. Hvad gør en klog mand....? Han går i total panik og forsøger at få sine nu størrelse 45 fødder ned i et par størrelse 42 sko. Hamrende urutineret og havde vi haft videoen med, så var dette en oplagt chance for at vinde i "Hit med videoen".

Heldigvis var Asbjørn hurtig på aftrækkeren og for hen til stangen og gav et mandigt modhug, så jeg faktisk troede at det eneste der ville komme med op var et par frosne karpe kæber.

Jeg havde efterhånden fået fumlet mine sko på eller hvad vi nu skulle kalde det og begyndte fighten. Den kæmpede efter forholdende godt, men jeg havde dog ikke skudt den til være så stor. Uden de helt store problemer, andet end de sædvanlige problemer med grene, grøde, siv og frosne fingre kunne vi nette en karpe som ved første øjekast viste sin dampende varme (NOT) fiskekrop. Den blev lynhurtigt vejet og jeg kan kun sige en ting "Gid vi havde haft noget mere whisky". Vægten ville først stoppe på 11 kg og med det havde jeg fået en personlig rekord.

Karpen blev sakket og vi fandt et dybt sted hvor vi kunne dumpe fisken til det blev morgen, så vi kunne tage nogle billeder.

Næste morgen stod den på fotografering, men en ting havde vi glemt at tage højde for. Den ellers så flotte sø havde i løbet af natten forandret sig til en spejl blank skøjtebane med en tykkelse på 3 - 4 cm. Vi var lidt spændte på hvordan fisken havde klaret det, men overraskende nok var der ufattelig meget liv i den kolde krop og igen skulle jeg havde følelsesløse fingre, men dette var hurtigt glemt igen, da vi kunne søsætte fisken efter at havde hugget hul i isen.

Dette var enden på en kold, men hamrende hyggelig tur hvor der blev sat en personlig rekord. En sådan en oplevelse giver store forventninger til sæsonen.